Nosta Jent persones y personalités dla Ladinia
2253.png

Regoeta de biografìes, rencurèdes da desvaliva istituzions e sociazions culturèles, de jent ladina che se à tout fora te desvalives clampes, da l’èrt a la scienza, da la musega a la religion. L’é scrit per ladin standard, con sumèdes per talian e per todesch.

Raccolta di biografie, curate da diverse istituzioni ed associazioni culturali, di personalità ladine che hanno eccelso in diversi campi, dalle arti figurative alla scienza, dalla musica alla religione.
Il testo è in ladino standard, con riassunti in italiano e tedesco.

Editor: Union Generela di Ladins dla Dolomites

La via Crucis
la_via_crucis_der_kreuzweg.jpeg

Libret scrit te trei lengac (fascian, todesch e talian) e dat fora da l’Union del 2005 en ocajion del restaure de la Via Crucis che da Kehr sul tegnir de Neva Todescia la porta enscin a Baisseston su endrez de Ermanno Winterle da Pera. Tel libret, apede mingol de storia se troa la orazions che compagna la stazions de la Via Crucis.

I Ladini delle Dolomiti
ladini_delle_dolomiti.jpeg

Dintornvìa l Sèla se troa 5 valèdes (Gardena, Badia, Fascia, Fodom e Ampez) ló che amò aldidanché se rejona n lengaz veior, l ladin. Chest liber conta de la Ladina sot desvalives aspec: storia, usanzes e tradizions, economìa e artejanat, lejendes di Fanes e de la Crepes spavides, apede a tòc de storia de jent ladina de nonzech desche Giorgio Moroder, Luis Trenker e Gilbert Prousch de la cobia de artisć Gilbert & George. L liber se l pel troèr ence per todesch e per engleis.

Una terra nel cuore delle Dolomiti, ai piedi dell’imponente massiccio del Sella. Cinque valli – Gardena (Gherdëina), Badia (Val Badia), Fassa (Fascia), Livinallongo (Fodom) e Ampezzo (Anpezo) – in cui si parla ancora un’antica lingua retoromana, il ladino. Questo libro offre una descrizione della cosiddetta Ladinia tra storia, usanze e tradizioni, economia e artigianato tipico, leggende dei Fanes e dei Monti Pallidi, oltre a cenni biografici di personaggi famosi come Giorgio Moroder, Luis Trenker e Gilbert Prousch della coppia di artisti Gilbert & George. Dsiponibile anche in tedesco e in inglese.

A cura de: Tobia Moroder

Editor: Folio Editore con Istitut Ladin Micurà de Rü

Daniel Zen, Vescof de Persenon
daniel_zen_vescof_de_persenon.jpeg

L se trata de n estrat da Mondo Ladino VIII (1984) 3-4 scrit da p. Frumenzio Ghetta en ocajion del chèrt centené dal nasciment de Daniel Zen, stat vescof de Persenon. Ghetta conta tel menù e col didament de documents duta la storia del vescof a partir da sie èlber de familia per do passèr a sie studies, sia cariera te la gejia e sia ritajon. N prezious document storich scrit tel bel fascian de p. Frumenzio.

Mans da tera
Schermata 2021-02-17 alle 11.35.19.png

L liber à peà via da na idea de la coprativa sozièla INOUT e l’é stat scrit dai trei joegn autores (Stefano Riz, Tita Dorich e Thomas Zulian) e dat fora col finanziament del Pian de politica linguistica del CGF e l contribut del Bim Adesc. L se ouc ai bec di ultimes egn de la scola populèra e de la mesènes con 6 contìes che rejona de ambient tras la aventures de 3 protagonisć che i se troa dedant a desvaliva costions ecologiches.

M.J.
Schermata 2021-02-05 alle 10.05.15.png

Mary Jane l’é na tousa de dejesset egn che la vif a Cianacei, sun Col da Ronch, te mez a la Dolomites te un di paesajes più bie de la Tèlia e del mond. Ciapèda da la scola, da la danza e da sie morojo Francesch, la joena se enjigna a viver un di egn più segnificatives de sia vita, chel da conscrita. A la fin de un dì de scola normal, aboncont, Mary Jane la se troa fora de n bel nia serèda da ite, oblighèda a na vita de perjon anter i mures de sia cèsa: endèna la pandemìa per l Covid-19 defat, la tousa vivarà la esperienza complichèda del lockdown dessema a sia familia. Sarà piates scures e senestres, fates ampò ence da la descuerta de valores emportanc e de n spirit nef, enlongia la strèda per la neva, malsegura, ledeza.

Mary Jane è una ragazza diciassettenne che vive a Canazei, val di Fassa, circondata dalle Dolomiti in uno dei paesaggi più incantevoli dell’Italia e del mondo. Impegnata nella scuola, nella danza e con il suo ragazzo Francesco, la giovane si prepara ad affrontare un anno molto significativo della sua vita, quello della maggiore età. Dopo una delle solite giornate di scuola, tuttavia, Mary Jane si trova improvvisamente segregata in casa, obbligata a una vita di prigionia tra le mura della sua abitazione: in piena pandemia da Covid-19 infatti, la ragazza vivrà la complicata esperienza del lockdown assieme alla sua famiglia. Saranno pagine buie e difficili, condite però anche da una nuova presa di coscienza e dalla riscoperta di valori importanti sulla strada per la nuova, precaria, libertà.

Autores: Sebastiano Dorich, Valentina Ghetta, Matteo Iori, Mauro Lazzer, Alison Prinoth, Nicoletta Riz, Stefano Riz, Consuelo Tomasi, Luana Tomasi, Daniele Verra

Soracuerta: Stefano de Pinto, Ismaele Soraperra

Vèresc – Passi
veresc_passi_dellantonio.jpeg

Gùstegol libret de poejìes de Stefen Dell’Antonio Monech con apedejù i dessegnes lijieres de Sonia Cian. L se trata, desche scrif l’autor medemo, de na regoeta de “pensieres lijieres de n viajador content”, scric jù per ladin con inlongia la traduzion per talian.

Autor: Stefen Dell'Antonio con Sonia Cian